A Gazdasági Rádió Gr2 adásai

16 héten keresztül élő műsorban szerepeltünk (az IGS Informatika és a SysRent) a Gazdasági Rádió Gr2 műsorában.

A műsor koncepciója, hogy 3 nagy, nemzetközi tanácsadó (KPMG, PwC és Deloitte), valamint egy magyar tanácsadó cég: Molnár Imre és a GS Consulting Kft. 16 héten keresztül segítette 3 kiválasztott magyar KKV munkáját különféle szervezetfejlesztési, cégvezetéssel kapcsolatos feladatokon keresztül.GR2_gyoztes_radio_weboldal_piros aláhúzással

Aki nem tudta meghallgatni élőben itt bepótolhatja. Jó szórakozást kívánunk!

Gazdasági valóságshow 14.: Záróadás

Tizennegyedik élő adásunk (záróadás)

“Véget ért a Gazdasági Rádió valóságshow-ja: az első helyezett kiemelkedően magas pontszámmal az IGS Informatika Kft. lett.  A vállalatok struktúrát is kaptak, az építkezés struktúráját.  A strukturáltság és tervezhetőség komoly keretet ad a vállalkozásnak, megadja a mankót, hogy nehéz helyzetben is tudja, hová lépjen.”

( Forrás a Gazdasági Rádió vonatkozó cikke: www.gazdasagiradio.hu)

Gazdasági valóságshow 13.: Egyéni vezetőfejlesztés 2.rész

Tizenharmadik élő adásunk

“Az utolsó körben a versenyzőknek olyan tervet kellett letenniük az asztalra, amely megmutatja, milyen kompetenciákat kell fejleszteniük a cég vezetőinek, hogy a vállalkozás fejlődését szolgálják – mondta Molnár Imre, a GS Consulting vezetője. Az adásból az is kiderült: egy-egy cég életképességének fokmérője, hogy a cégvezető vagy a tulajdonos személyes közreműködése nélkül is működik-e.”

( Forrás a Gazdasági Rádió vonatkozó cikke: www.gazdasagiradio.hu)

Gazdasági valóságshow 12.: Egyéni vezetőfejlesztés 1.rész

Tizenkettedik élő adásunk

Összességében nem alapvető elvárás egy vezetőtől, hogy csapatjátékos legyen – állapította meg Molnár Imre. A cégvezetők egyébként menedzselnek is, de az csak az egyik része a feladatuknak, a napi működésnek a részeként. Másrészt viszont vállalatvezetők, amihez hosszabb távú tervek kötődnek. A kettő nem zárja ki egymást.” 

( Forrás a Gazdasági Rádió vonatkozó cikke: www.gazdasagiradio.hu)

Gazdasági valóságshow 11.: Csoportformálás, vállalati kultúra fejlesztése 2.rész

Tizenegyedik élő adásunk

“Vállalati kultúrája minden cégnek van, akár foglalkozik vele tudatosan, akár nem. Nem összekeverendő a nagyvállalati kultúrával, ami egész más. Egy KKV esetében azért érdemes a vállalati kultúrát tudatosan fejleszteni, mert a munkatársakat pusztán anyagi juttatásokkal megtartani hosszú távon nem lehet.” 

( Forrás a Gazdasági Rádió vonatkozó cikke: www.gazdasagiradio.hu)

Gazdasági valóságshow 10.: Csoportformálás, vállalati kultúra fejlesztése 1.rész

Tizedik élő adásunk

“Ha meg tudjuk állapítani, milyen területen kell fejlődnie az  egyénnek, és ehhez hozzákapcsoljuk a kompetencia-felmérés eredményeit,  és ezt hatékonyan próbáljuk fejleszteni, egy év múlva lemérhető az eredmény.”

( Forrás: www.gazdasagiradio.hu)

Gazdasági valóságshow 9.: Szervezeti kompetenciák

Kilencedik élő adásunk

“Az IGS Informatikai Kft. egy jól átgondolt teljesítményértékelési rendszert mutatott be, ehhez kidolgozták a különböző szintekhez tartozó kompetenciákat, valamint a konkrét elvárásokat. Egy fontos hiányzó szempont volt, hogy a forgatókönyv alapján elkészíti mindenki az önértékelését, de utána egy konstruktív beszélgetés szükséges erről a cégen belül. Lukenics Viktor, az IGS Informatikai Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy nem a legkönnyebb, de az egyik legfontosabb feladat volt, hogy a kollégákból ki tudják hoznia legtöbbet.”

( Forrás: www.gazdasagiradio.hu)

Gazdasági valóságshow 8.: Szervezeti kompetencia felmérés és GAP analízis

Nyolcadik élő adásunk

A műsornak ebben a szakaszában azt vizsgáltuk meg, hogy a korábban kijelölt stratégiai célok elérését milyen szervezet támogatja a leginkább. Milyen tudású, milyen kompetenciákkal rendelkező munkatársakra van szükségünk a leginkább?

( Forrás a Gazdasági Rádió vonatkozó cikke: www.gazdasagiradio.hu)

Gazdasági valóságshow 7.: Kockázatkezelés

Hetedik élő adásunk.

“A kockázatokat elkerülni, csökkenteni, mérsékelni, áthárítani vagy megosztani lehet. A kockázatkerülés ugyanakkor a lehetőségek elkerülésével is járhat. A kisvállalkozások jelentős része eközben nem éri meg a holnapot, pedig jobb tervezéssel talán túl lehetne élni.”

( Forrás: www.gazdasagiradio.hu)

Gazdasági valóságshow 6.: Vállalati kockázatok

Hatodik élő adásunk.

“Az első feladat mindenképpen az, hogy egy vállalkozás elgondolkozzon azon, milyen típusú kockázata van: működésbeli, pénzügyi vagy éppen hírnév-kockázat. Kríziskezelés, kockázatkezelés, válságkezelés, változtatás-kezelés: mintha mindegyik ugyanaz lenne, pedig nem mindegy, melyikről van szó.”

(Forrás www.gazdasagiradio.hu)

Gazdasági valóságshow 5.: Üzleti terv kidolgozása 2. rész – Pénzügyi terv

Ötödik élő adásunk.

“A Gazdasági Rádió reality műsorának negyedik feladata az üzleti terv pénzügyi részleteinek kidolgozásavolt, ami nem szokványos feladat a hazai kis- és középvállalkozások világában. A megmérettetésben részt vevő vállalkozások még nemigen találkoztak ilyen feladattal, holott eredményes középvállalatokról van szó. A feladat elérte célját: feltették a vállalkozások számára azokat a kérdéseket, amelyeket pénzügyi elemzéskor fel kell tenni.”

(Forrás: www.gazdasagiradio.hu)

Gazdasági valóságshow 4.: Üzleti terv kidolgozása 1. rész – Marketing terv

Negyedik élő adásunk.

“Minden cégvezetőnek van egy úgynevezett uralkodó gondolkodásmódja, amely segít és fókuszál, ugyanakkor egyfajta szűrő, szűkíti a lehetőségeket – erre is rá kellett jönniük a cégvezetőknek a stratégiaalkotás során.”

(Forrás:www.gazdasagiradio.hu)

Gazdasági valóságshow 3.: A vállalati stratégia, a fókuszpontok definiálása

Harmadik élő adásunk.

“A Gazdasági Rádió reality műsorának harmadik adásában már mély vízbe dobták a versenyzőket: az éppen csak ízlelgetett módszertant máris a céljaik szolgálatába kellett állítaniuk, különben elvéreznek. Mint ahogy ugyanis a showműsor független tanácsadója megjegyezte: nem elég tudni azt, hogy sikeres a vállalkozás, elkerülhetetlen, hogy a cég jobban értse a saját piacát, azon belül a saját helyét, a konkurensét.”

( Forrás:www.gazdasagiradio.hu)

Gazdasági valóságshow 2.: A stratégiai tervezés, küldetés – jövőkép – értékek

Második élő adásunk.

“Az IGS Informatikai Kft. házi feladata alapvetően jól sikerült, különösen a küldetés megfogalmazása: nagyon rövid, célratörő, egyértelmű és pontos. Megfogalmazták, hogy a mikro- és kisvállalkozásokat célozták meg, professzionális üzleti megoldásokat szolgáltatnak abból a célból, hogy növeljék a kkv-k versenyképességét a nagyvállalatokkal szemben. Vagyis tiszta a küldetéstudat.

(Forrás: www.gazdasagiradio.hu)

Gazdasági valóságshow 1.: A műsor bemutatkozása

Első élő adásunk.

Az IGS Informatika Kft. ügyvezetője, Lukenics Viktor egy tanulási, fejlődési folyamatra számít a játék során, amelyben nem elsősorban a játékostársakat, hanem önmagukat kell legyőzniük. A cég informatikai rendszerek felügyeletével kezdték a tevékenységüket, majd körülbelül 3 évvel ezelőtt bővítették szolgáltatásukat, a felhő-informatika területén komplex informatikai rendszereket adnak bérbe.”

(Forrás: a Gazdasági Rádió vonatkozó cikke – www.gazdasagiradio.hu)